۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی:

خدمات پزشکی قانونی برای مردم تبیین شود/ تشریح وظایف

خدمات پزشکی قانونی برای مردم تبیین شود/ تشریح وظایف

بجنورد - مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی بر تبیین خدمات این سازمان برای مردم و جامعه تاکید کرد و گفت: رسیدگی به تقاضای تغییر جنسیت و سقط جنین از جمله وظایف این مرکز است.

بابک سلحشور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به تصور برخی افراد خدمات پزشکی قانونی تنها در حوزه معاینات اجساد و کالبد شکافی فعالیت دارد، در حالی که این سازمان در حوزه‌های مختلف دیگری نیز ارائه خدمت می‌دهد.

وی گفت: تنها سه درصد خدمات این سازمان در حوزه معاینات اجساد است و۹۷ درصد در حوزه‌های مختلف از جمله تشکیل کمیسیون‌های پزشکی، رسیدگی به پرونده‌های نزاع و درگیری، تعیین نقص عضو، از کارافتادگی، معاینات سلامت روح و روان، معاینات استخدامی کارمندان دولتی، گواهی استعلاجی، تعیین سن، تعیین هویت و ... است.

سلحشور با اشاره به اینکه پزشکی قانونی به تقاضای تغییر جنسیت نیز رسیدگی می‌کند، اظهار کرد: افراد متقاضی تغییر جنسیت از طریق مراجع قضایی به این سازمان ارجاع داده شده و تمام آزمایشات از جمله غدد، ژنتیک و ...به صورت کامل در این مرکز انجام می‌شود.

وی گفت: در خراسان شمالی نیز افراد متقاضی تغییر جنسیت به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند اما به دلیل اینکه این موضوع از موارد خاص پزشکی قانونی است نمی‌توان آمار دقیق را اعلام کرد.

سلحشور صدور مجوز سقط درمانی را از دیگر خدمات این سازمان اعلام کرد و افزود: در صورتی که ادامه بارداری برای مادر خطر داشته باشد یا منجر به نقص ژنتیکی جنین شود مجوز سقط جنین صادر می‌شود.

وی گفت: بیماری‌های مادر، بیماری قلبی پیشرفته و ... از دلایل تقاضای مادران باردار برای صدور مجوز سقط درمانی است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: متاسفانه مردم اطلاعات کافی و کاملی در خصوص خدمات پزشکی قانونی ندارند که باید این امر از سوی رسانه‌ها به خوبی برای مردم تبیین شود.

 

 

کد خبر 3565561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha